achmea campagne

Waar is Achmea mee bezig?

achmea campagneVerzekeraar Achmea profileert zich graag als een eigentijdse onderneming. Maar, met haar nieuwe campagne Waar zijn we mee bezig? slaat de verzekeraar uit Zeist toch de plank mis. Want, hoe eigentijds is het om nog steeds te pretenderen dat vaders hun loopbaan belangrijker vinden dan hun kinderen?

Sukkels
Toegegeven, lange tijd was het in de reclame bon ton om vaders voor goedmoedige, uitsluitend in hun werk geïnteresseerde sukkels uit te maken, maar deze tak van ‘father bashing’ is zo langzamerhand uit de mode aan het raken. Ga maar na: in de Tweede Kamer wordt gepleit voor uitbreiding van het vaderverlof, gezinsminister Rouvoet heeft steeds de mond vol over de betrokkenheid van vaders en Pricewaterhousecoopers en de gemeente Nijmegen voerden onlangs een vaderverlof in.

achmea campagneTijdgeest
Geheel indruisend tegen deze tijdgeest liet Achmea het land volhangen met posters waarop het display van een mobiele telefoon is te zien met de tekst ‘slaap kindje slaap x papa.’ Met andere woorden: papa moet overwerken en sms’t nog even welterusten naar zijn kleine koter. Kortom, waar is Achmea mee bezig? Tja, Zeisters verzekeraars, volgende keer maar een bureau inhuren dat de actualiteit beter aanvoelt, zouden we zeggen.