IkVader bedient doelgroep jonge vaders

Pas geworden vaders vormen een interessante doelgroep. Per jaar worden er 200.000 mannen vader, van wie zo`n 92.000 voor de eerste keer. Op deze laatste groep richt initiatiefnemer Henk Hanssen zich vooral met zijn website IkVader.nl. De site staat de pas geworden vader bij in de strijd tegen de ‘moedermaffia’.

PaPakket
De vader kan tegen betaling van 12,95 euro een doos ontvangen met diverse handige dingen. Het PaPakket omvat onder meer een condoom (om te voorkomen dat het direct weer raak is) en babyvoeding. In 2001 zijn er al 5.000 van verkocht. Op de Negenmaandenbeurs is IkVader.nl aanwezig met een stand.

IkVader.tv
Vanaf april volgend jaar zullen 13 afleveringen van IkVader.tv worden uitgezonden. De tv-serie krijgt een magazine-format met onderdelen als bijvoorbeeld een journalistiek report, ouderschapsverlof in andere landen, hoe gedraag je je als vader en waar ga je met een jong gezin naar toe op vakantie.

Gepubliceerd in Vers Geperst, 29 november 2002.