Enthousiaste recensies voor Pubermanagement

pubermanagement-hanssen-recensies

Mijn eind 2021 gelanceerde boek Pubermanagement voor mannen scoort positieve recensies! Zowel in de media als op Bol.com tonen lezers zich enthousiast: ‘No-nonsense boek met lijstjes, onmisbare info en een dikke knipoog!’ Een overzicht.

logo mams at work‘Het boek geeft me handvatten’
‘Je puber loslaten? Met een beetje pubermanagement komen we er wel,’ schrijft Joyce van de Pas, de vrouw achter de populaire site MamsatWork. Joyce, moeder van een zoon van 17 en een dochter van 12, kwam erachter dat het lezen van Pubermanagement een relativerende uitwerking op haar heeft. ‘Ook al doen wij veel dingen goed, er gaat ook nog een hele hoop mis. Het boek zorgt ervoor dat er op een luchtige toon weer ruimte in mijn hoofd komt als de emoties hoog zitten. Het geeft me her en der handvatten, maar vooral ook weer even die spiegel. Want stiekem weten we ‘van binnen’ best wel hoe we met deze donderstenen om moeten gaan. Het is in sommige situaties alleen zo lastig. En dan is het fijn om te lezen dat er meer dan voldoende wetenschappelijke onderzoeken zijn die aantonen dat jij er niets aan kan doen. Maar je puber ook niet!’

gooieneembode logo‘Mét woordenboek voor straattaal’
‘Met zijn nieuwe boek Pubermanagement wil Hanssen overbrengen dat vaders hun rol moeten pakken: dat is juist in de puberteit belangrijk,’ schrijft Stefan van Hees in de Gooi- en Eembode. Een andere recensente, Michelle, de onderneemster achter Puberbijles.nl, is nadat ze het boek onder ogen heeft gekregen zo enthousiast dat ze Pubermanagement meteen in haar shop wil opnemen. Ze schrijft erbij: ‘Vaders, stiefvaders, pleegvaders en bonusvaders opgelet: dit is hét handboek voor pubers. (Ook heel erg leuk voor vrouwen)! No-nonsense boek met lijstjes, onmisbare info en een dikke knipoog. Superleuk geïllustreerd en met een straattaal woordenboek (héél handig!).’

Door de luchtige toon zorgt Pubermanagement ervoor dat er weer ruimte in mijn hoofd komt als de emoties hoog zitten

‘Inkijkje in complexe leefwereld van pubers’
Ook op Bol.com laten de eerste kopers hun reacties achter. ‘Grappig boek voor vaders die worstelen met het gedrag van hun puber(s),’ schrijft Ellen, moeder van drie pubers. ‘Echter, ik denk, dat vooral moeders veel aan het boek zullen hebben. Het geeft een inkijkje in de complexe leefwereld van pubers en hoe een betrokken vader hiermee omgaat. Jawel, gewoon praktisch en zakelijk met actiepunten en stappenplannen (onder andere om pubers aan het huiswerk te krijgen). Daar kunnen wij moeders nog wat van leren. Ook een geweldig boek om cadeau te doen. Mijn broer heeft inmiddels ook al een exemplaar op zijn nachtkastje liggen!’

‘Ik kan dit niet leuk vinden’
Maar, eerlijk is eerlijk, niet alle moeders zijn zo positief. ‘Ik kan dit om meerdere redenen niet leuk vinden,’ schrijft een vrouw nadat ze op tishiergeenhotel.nl het aan Pubermanagement ontsproten artikel ‘De 18 criteria die de meeste moeders over het hoofd zien bij het kiezen van een middelbare school’ heeft gelezen. Een man stoort zich eraan dat vaders ‘als redders die het goede overzicht houden en wel de juiste keuzes maken’ worden gepresenteerd. logo elsevierJa, humor blijft een kwestie van smaak, zullen we maar zeggen. Gelukkig is Ron Kosterman in Elsevier Weekblad wel weer positief: ‘Zijn boeken zijn geschreven als managementhandboeken, inclusief praktische te doen-lijstjes, stappenplannen, tips, schema’s en illustraties. Hanssen bedient zich van veel humor (‘Het glijmiddel om opvoedtips bij mannen naar binnen te krijgen’) en baseert zich op eigen ervaringen en die van vrienden, maar evengoed op wetenschappelijke inzichten.’

Vorige Ben ik een eeuwige puber?
Volgende Moet ik mijn kind laten vaccineren?

Ook interessant

‘Als je geeft, word je zelf geopend.’  Zeker, het helpt wanneer je geitenwollen sokken aantrekt tijdens het lezen van Spiritualiteit werkt in de opvoeding. Want om dit nieuwe boek van Vincent Duindam door te vlooien, moet je de draadjes in je hoofd even anders verbinden. iPod uit, kinderen weg, rust scheppen.  Zodat je je kunt …