Film over 'Evolutie van het Vaderschap' nadert voltooiing


Waarom zijn we vader zoals we zijn? Deze vraag staat centraal in de film Evolution of Dad. Filmmaker Dana Glazer graaft in de geschiedenis van het (Amerikaanse) vaderschap en onderzoekt al filmend de vraag hoe het vaderschap zich heeft ontwikkeld. Glazer is al geruime tijd bezig met zijn rolprent. Hij heeft zojuist deze nieuwe trailer gelanceerd voorzien van de plechtige belofte dat De Film op Vaderdag dit jaar uitkomt. Wie pakt de handschoen op en filmt de evolutie van de Nederlandse vader?

Vorige Nieuw: de ergonomisch doordachte kinderwagen
Volgende Eurlings en Bos: watjes of helden?

Ook interessant

Ford Focus Wagon 2.0 TDCi Titanium

734
Share

De vrouw die nog denkt dat zwangerschap háár exclusieve domein is, zit er flink naast. De tijd dat de man een enkele keer, schaamrood op de kaken, naar de zwangerschapsgymnastiek toogde, is voorbij. De drang om betrokken te zijn bij de zwangerschap is niet ongewoon. Zo kent een inheems volk het gebruik dat de man tijdens de weeën van zijn vrouw een paar van zijn kledingstukken geeft, in de overtuiging dat haar pijn zo aan hem wordt overgedragen.

22
Share
Hof van Saksen glijbaan

Gekatapulteerd worden naar een sensationele, hemelsblauwe koepel? Het kán, en je hoeft er niet eens ver voor te reizen en ook geen lid te worden van een rare sekte. Hof van Saksen, het vakantieresort in Drenthe, opende nieuwe glijbanen die tot de spectaculairste van de wereld behoren. Henk Hanssen nam twee jonge waaghalzen mee en …

97
Share

vinexvaderVader kan niet goed voor de kinderen zorgen. Hij kan het huis niet opruimen. Vader is een sukkel. Vinden veel vrouwen. En de overheid deelt die mening. Daphne van Paassen onderzocht of dat beeld terecht is.

170
Share

Op het gevaar af dat we het vermanende vingertje gaan heffen, toch even dit. Uit een nieuwe studie onder 7000 Finse tieners blijkt dat er een relatie is hun gezondheid en de mate waarin zij internetten, gamen, SMS-en en bellen. De net gepubliceerde studie is uitgevoerd door psychologen van de universiteit van Tampere.

17
Share

Pesterig stuntje van een Engels bedrijf dat reclameborden exploiteert. Om te laten zien hoe effectief buitenreclame kan zijn, liet de firma bussen rondrijden met de kreet ‘Career women make bad mothers‘. Gevolg? Woedende carrière-moeders, uiteraard. Het bedrijf, de OOA, riep nog schaapachtig dat ze louter een discussie had willen uitlokken, maar dat mocht niet baten. De reclame …

19
Share