Help, mijn zoon is een Viking!

Huisraad aan de kant, serviesgoed achter slot en grendel. Ja, de Vikingen komen er aan! Plechtige IkVader-voorspelling: de dominantie van Cars wordt eindelijk doorbroken en nog deze zomer zwaaien al onze jongens (en meiden) met ballonnen in de vorm van knotsen waarmee ze achter denkbeeldige draken aanjagen. Hoe ik dat zo zeker weet?

IJsbrand
Ik ben gisteren met mijn driejarig zoontje IJsbrand naar de film Hoe Tem Je Een Draak geweest. Misschien komt het door het 3D-effect maar de film maakte een overrompelende indruk op het ventje. Vandaag raasde hij de hele dag door de crèche met een knotsvormige ballon in zijn knuisten en een Viking-helmpje scheef opp zijn hoofd. Kijk vast naar deze trailer, dan weet je wat te wachten staat.

Stevige maag
Hoe Tem Je Een Draak wordt aangeraden voor kinderen vanaf zes jaar maar een kleuter met een stevige popcornmaag kan de film ook gemakkelijk verdragen. Er vloeit nauwelijks bloed in deze animatiefilm en de talrijke vechtscènes zijn vooral grappig. Het verhaal gaat over Hikkie, een jonge Viking van een jaar of dertien. Hij woont met zijn stam op een eiland dat voortdurend wordt lastig gevallen door vliegende draken. De Vikingen moeten de beesten letterlijk met hun knotsen van zich af knuppelen om te kunnen overleven.

Manmoedig
Ook Hikkie moet bewijzen dat het juiste Vikingbloed door zijn aderen stroomt door manmoedig draken neer te sabelen maar de jongen is allesbehalve gewelddadig. Hij weet vriendschap te sluiten met een draak en ontdekt gaandeweg een nieuwe manier om met de draken om te gaan. En zo weet hij zelfs het respect van zijn vader terug te winnen.

Verbluffend
Voor de verbluffende animaties van Hoe Tem Je Een Draak werd getekend door het team achter krakers als Shrek, Madagascar en Kung Fu Panda. Genieten dus, vooral als Higgie op de rug van zijn bevriende draak kruipt en door het heelal vliegt. Dankzij je 3D-bril heb je geen kinderfantasie nodig om te geloven dat de Vikingen en draken zo meteen daadwerkelijk door de bioscoopscherm heen breken.

Meer info
Hoe Tem Je Een Draak is draait vanaf 31 maart 2010 in de bioscoop. Nederlands gesproken. Alle verdere info vind je op HoeTemJeEenDraak.nl.

Vorige Gezocht: gescheiden vaders voor onderzoek
Volgende De beste (en domste) baby apps voor je smart phone

Ook interessant

Nog maar één week en de Lego-tentoonstelling die laat zien dat je zoveel meer kunt met deze bouwsteentjes gaat sluiten. Wees er dus snel bij en spoed je deze herfstvakantie met gezin en al naar de Amsterdam Expo. Of het de moeite waard is? Ik ging met mijn kinderen alvast kijken. Facebook Twitter LinkedIn Print …

Share

Voorspelling: binnen nu en één jaar behoort het woord netflixen tot het standaardidioom van jongeren < zestien jaar. Twee jaar later is netflixen gemeengoed bij alle leeftijden (juist óók bij 65+) en tegen 2017, als alle publieke omroepen zijn verslagen, verslaat netflixen het onuitsprekelijke Googlen als het meest gebruikte, internetgerelateerde werkwoord. Facebook Twitter LinkedIn Print Email WhatsApp