Lachende baby wint YouTube Award


Men neme… een camera, een krant en een goedlachs zoontje. Scheur de krant in stukken en geef de knipsels aan je kind. Neem het tafereel op en upload het filmpje naar YouTube. Als je kind écht weet wat lachen is, scoor je voor je het weet meer dan tien miljoen views. Althans, dat overkwam de negen maanden oude Ethan die afgelopen week een YouTube Award won in de categorie ‘Most Adorable Video.’ De filmende vader verdiende ook nog een paar centen met zijn videogenieke zoon. Verzekeringsmaatschappij AIG gebruikte de clip voor een tv-commercial die draait om de kreet ‘Lachen kan je leven met acht jaar verlengen.’

Vorige Topsport voor huismannen
Volgende Babyfoto-expositie in Nederlands Fotomuseum

Ook interessant

Ben je geïnteresseerd in de ontwikkeling van verlegenheid en zelfvertrouwen bij jonge kinderen? Dan is dit onderzoek misschien iets voor je. De afdeling Pedagogiek van de Universiteit van Amsterdam is op zoek naar aanstaande ouders van hun eerste kind, die willen bijdragen aan het vergroten van de kennis op het gebied van de ontwikkeling van verlegenheid.

7
Share

Zie hier de buidelstoel: een elektrische ligstoel die het ouders mogelijk maakt toch contact te maken met hun te vroeg geboren kind. Vader Martin Jacobs uit Breda, die de stoel hier demonstreert, heeft een actie op touw gezet om geld in te zamelen zodat het Sophia kinderziekenhuis in Rotterdam meer buidelstoelen kan kopen. Nog een …

23
Share

Voor zover bekend, prijkt dit beroep nog niet in Elseviers Beroepenalmanak noch in de Van Dale. Maar, dat is slechts een kwestie van tijd. Als het aan de Stichting Nationale Proeftuin ligt, beschikt elke gemeente binnenkort over een zaadcoördinator – getuige advertenties die vandaag in de kranten verschenen. Als vader heb je dan natuurlijk een streepje voor. Check this out.

6
Share

Elk zichzelf respecterend bedrijf tracht tegenwoordig een community rond zijn merk te bouwen en ook de Nederlandse kinderwagenbouwers van Bugaboo ontsnappen niet aan die dwangmatige behoefte.

21
Share

papakket van ikvader.nlDe blijde doos voor moeder en neonaat kreeg enige tijd geleden gezelschap van een even zo blije doos voor pappa. Ook hier betreft het een in karton uitgevoerd exemplaar. Voor jonge vaders, die immers zielig zijn, omdat alle aandacht naar moeder en kind uitgaat. De doos was een initiatief van IkVader.nl, en werd met een messcherp gevoel voor woorden dat de laatstgenoten maaltijd naar boven brengt PaPakket genoemd.

 

Tekst: Chris Sprangers. Gepubliceerd in Intermediair.

89
Share

Worden mannen steeds vrouwelijker? Die vraag dringt zich deze week wel heel ernstig op. Het mannenvakblad Men’s Health deed een onderzoek waaruit blijkt dat mannen meer geld aan kleding en verzorgingsproducten besteed dan aan vrouwen. En tegelijkertijd vond deze week in Utrecht de eerste Nederlandse verkiezing tot ‘Huisman van het Jaar’ plaats. Wat is er in godsnaam aan de hand met de mannen van ons land? IkVader stuurde haar enige vrouwelijke reporter op onderzoek uit.

142
Share