Nieuwe babyfles laat automatisch melktemperatuur zien


thermische babyflesMoeders hebben gevoel voor baby’s, maar mannen hebben er ook verstand van. Dit bewijst een stel studenten van de Fontys Hogeschool uit Eindhoven. Zij ontwikkelden een revolutionaire babyfles met een thermische inktsticker die automatisch aangeeft wanneer de melk op temperatuur is.

Wat is het?
De thermische babyfles is een combinatie van een babyfles (250ml) en een thermische inkt sticker. Aan de hand van de thermische inkt sticker is te zien of de inhoud van de babyfles de juiste drinktemperatuur heeft voor een baby.

Hoe werkt het?
Door opwarming van de sticker door het kunststof van de fles heen zullen de vlakken met thermische inkt doorzichtig worden. De onderliggende tekst wordt nu zichtbaar en geeft een indicatie van de temperatuur. De sticker bestaat uit drie verschillende vlakken namelijk:

1. Bij een temperatuur tussen de 27 en 34 graden verdwijnt de blauwe inkt en zal het aangeven dat het ‘Koud’ is.
2. De Brabantse babyfles zal ‘Goed’ aangeven wanneer de temperatuur rond de 38 graden ligt.
3. Wanneer de inhoud van de fles minimaal 41 graden is dan zal het aangeven dat het ‘HEET !!’ is.

Hoe is XOX S.C. op dit concept gekomen?
Een van de ondernemers had ervaren dat het voeden van een baby zeer zorgvuldig gedaan moet worden. Vandaar dat het belangrijk is om ervoor te zorgen dat de temperatuur van de melk juist is. Baby’s zijn vaak het meest waardevolle onderdeel in het leven van de ouders. Hoe meer veiligheid er voor de baby gegarandeerd kan worden hoe beter. Vandaar dat wij opzoek gingen naar de oplossing. Een babyfles met een temperatuur indicator.

Hoe verliep de ontwikkeling?
Al snel kwam er naar voren dat een babyfles met een thermische inkt sticker uniek is. Door de 2 onderdelen met elkaar samen te voegen kregen wij ons innovatief product. De ontwikkelingen van de thermische sticker was het zwaarste. Na verschillende gesprekken kwam naar voren dat het hightech bedrijf in Groningen het beste bedrijf was om een samenwerking aan te gaan. Door die hechte samenwerking kunnen wij uiteindelijke de kwaliteit leveren die nodig is.

Wie of wat is XOX S.C.?
XOX S.C. is een Student Company dat bestaat uit vijf studenten. Op Fontys Hogeschool Eindhoven volgen ze de minor Ondernemerschap. Voor deze minor moeten studenten een innovatief product moeten ontwikkelen en dit product op de kaart zetten.

Meer info
Voor meer informatie over het flesje en de verkoop hiervan klik hier. Via deze Facebook-actie kun je meedingen naar een gratis flesje te winnen!

Vorige Enquête: wat is het belang van vaderschap in jouw leven?
Volgende Ideale achterbankmuziek voor de vakantierit

Ook interessant

In een maand waarin de wensen van velen worden afgeleverd door de schoorsteen of onder de kerstboom, deden wij onszelf een ritje cadeau met de Volvo V60. Is hij een geschikt decemberpresentje voor vader?

1.3k
Share

Je echte vader vinden en daar ook nog eens een berg geld mee verdienen? Ja, dat kan. Hoe? Dat laat Veronica vanavond zien als het Amerikaanse programma Who’s Your Daddy? op de Nederlandse buis debuteert. Het format is een commerciële combinatie tussen het aloude Wie van de Drie en Spoorloos. In ‘Who’s Your Daddy?’ moet een vrouw raden wie haar echte biologische vader is. Puike reality-tv of een nieuw hoogtepunt in de reeks tv-dieptepunten?

 

20
Share

Ooit werd hij Prins Pils genoemd maar nu is het de hoogste tijd om Z.K.H. Willem-Alexander er nog een eretiteltje bij te geven: Prins Pa! Met een haast achteloos gemak breidt Alex zijn vaderrijk uit. Begin deze week maakten Máxima en hij bekend dat wij onderdanen volgend jaar april de vlag weer mogen uithangen voor de derde telg. Alex en Máxima gefeliciteerd!

5
Share

Je zou denken dat het een kunstje is van die dekselse Italiaanse kloonprofessor maar, voor zover wij weten, heeft Kerry Richardson geen genetische foefjes gebruikt om een wondertje te verrichten. Puur natuur heeft de 27-jarige moeder uit Middlesbrough het gepresteerd een tweeling op de wereld te zetten waarvan de één zwart is en de ander wit. Kaydon en Layton zijn de namen van de knaapjes die inmiddels door het leven gaan als het Mirakel van Middlesbrough.

10
Share

Jochies van acht die het woord ’neuk’ Googlen en dan een bak glibberige plaatjes te zien krijgen? Net niet op tijd weggezapt voor een ranzige tv-commercial? Like it or not: je kind wordt al van jongsaf omringd door seksueel getinte beelden uit de media. E-Quality, kenniscentrum op het terrein van emancipatie en gezinnen, wil graag …

164
Share

Eerlijk is eerlijk: die kale knar van je pasgeboren kind ziet er toch niet uit? En denk eens aan alle emotionele schade die zo’n kaal kind op kan lopen! Vandaar dat het Amerikaanse bedrijf Babytoupee sinds kort een attente oplossing op de markt brengt. Juist: toupetjes voor baby’s! Voor 20 dollar tover je die kleine om tot een Bob Marley die elk kraampartijtje in een rasta-happening verandert. No baby, no cry… Op de Amerikaanse tv is Babytoupee al ‘hot news’.

82
Share