Nieuwe babyfles laat automatisch melktemperatuur zien


thermische babyflesMoeders hebben gevoel voor baby’s, maar mannen hebben er ook verstand van. Dit bewijst een stel studenten van de Fontys Hogeschool uit Eindhoven. Zij ontwikkelden een revolutionaire babyfles met een thermische inktsticker die automatisch aangeeft wanneer de melk op temperatuur is.

Wat is het?
De thermische babyfles is een combinatie van een babyfles (250ml) en een thermische inkt sticker. Aan de hand van de thermische inkt sticker is te zien of de inhoud van de babyfles de juiste drinktemperatuur heeft voor een baby.

Hoe werkt het?
Door opwarming van de sticker door het kunststof van de fles heen zullen de vlakken met thermische inkt doorzichtig worden. De onderliggende tekst wordt nu zichtbaar en geeft een indicatie van de temperatuur. De sticker bestaat uit drie verschillende vlakken namelijk:

1. Bij een temperatuur tussen de 27 en 34 graden verdwijnt de blauwe inkt en zal het aangeven dat het ‘Koud’ is.
2. De Brabantse babyfles zal ‘Goed’ aangeven wanneer de temperatuur rond de 38 graden ligt.
3. Wanneer de inhoud van de fles minimaal 41 graden is dan zal het aangeven dat het ‘HEET !!’ is.

Hoe is XOX S.C. op dit concept gekomen?
Een van de ondernemers had ervaren dat het voeden van een baby zeer zorgvuldig gedaan moet worden. Vandaar dat het belangrijk is om ervoor te zorgen dat de temperatuur van de melk juist is. Baby’s zijn vaak het meest waardevolle onderdeel in het leven van de ouders. Hoe meer veiligheid er voor de baby gegarandeerd kan worden hoe beter. Vandaar dat wij opzoek gingen naar de oplossing. Een babyfles met een temperatuur indicator.

Hoe verliep de ontwikkeling?
Al snel kwam er naar voren dat een babyfles met een thermische inkt sticker uniek is. Door de 2 onderdelen met elkaar samen te voegen kregen wij ons innovatief product. De ontwikkelingen van de thermische sticker was het zwaarste. Na verschillende gesprekken kwam naar voren dat het hightech bedrijf in Groningen het beste bedrijf was om een samenwerking aan te gaan. Door die hechte samenwerking kunnen wij uiteindelijke de kwaliteit leveren die nodig is.

Wie of wat is XOX S.C.?
XOX S.C. is een Student Company dat bestaat uit vijf studenten. Op Fontys Hogeschool Eindhoven volgen ze de minor Ondernemerschap. Voor deze minor moeten studenten een innovatief product moeten ontwikkelen en dit product op de kaart zetten.

Meer info
Voor meer informatie over het flesje en de verkoop hiervan klik hier. Via deze Facebook-actie kun je meedingen naar een gratis flesje te winnen!

Vorige Enquête: wat is het belang van vaderschap in jouw leven?
Volgende Ideale achterbankmuziek voor de vakantierit

Ook interessant

Wie toevallig Het Bureau van J.J. Voskuil heeft gelezen, zou denken dat ze bij het Amsterdamse Meertens Instituut – de lokatie waar deze romanreeks zich afspeelt – alleen maar bezig zijn met het zagen aan elkaars stoelpoten. Dat mag zo zijn, de wetenschappers komen gelukkig ook nog aan hun eigenlijke werk toe, het bestuderen en …

16
Share

Het zal je maar gebeuren: terwijl jij netjes met je kinderwagen plaatsneemt in een Amsterdamse tram komt er een conducteur op je aflopen. ‘Meneer, u moet de tram uit.’ Waarom? Je hebt een kinderwagen bij je! Deze situatie kan het gevolg zijn van een curieuze beleidswijziging bij het Amsterdamse vervoerbedrijf GVB. Tot verbijstering van veel …

14
Share

Hebben gescheiden vaders behoefte aan ondersteuning bij de opvoeding van hun kinderen? Die vraag staat centraal in een onderzoek dat de universiteit van Amsterdam gaat uitvoeren, in opdracht van de Opvoedpoli.

5
Share

Zit je al af te tellen tot het moment dat je koters het huis uitgaan, dan moet je in geval je een zoon hebt nog even geduld oefenen. Want: jongens doen er een stuk langer over om volwassen te worden dan meisje, zo blijkt uit een onderzoek van de universiteit Utrecht. De onderzoekers volgden vijf …

15
Share

Het is mag dan smoorheet zijn geweest, gelukkig vinden ware wetenschappers altijd een moment voor baanbrekend onderzoek. Zo hebben geleerden aan de universiteit van Washington eindelijk bewijs geleverd voor iets wat wij vaders al lang weten: moeders vinden dat de poepluier van hun eigen baby niet stinkt! In het eerste deel van het net verschenen onderzoek werd aan dertien gelukkige moeders gevraagd, na het verschonen van hun kinderen, een enquête in te vullen met vragen over de reuk van de betreffende luier. Vervolgens kregen ze dezelfde vragen voorgelegd nadat ze luiers van andere kinderen hadden besnuffeld. En wat bleek? De luiers van hun eigen kinderen riepen minder walging op dan die van andere kinderen. Dat de onderzoeksresulaten zijn gebaseerd op de ervaringen van slechts dertien moeders mag de pret niet drukken natuurlijk.

80
Share

De vennoten Moederschap & Werk raakten deze week weer eens hevig met elkaar in de clinch. Nu heeft menig werkende moeder het sowieso al zwaar te verduren, zeker wanneer ze voor meer dan een bijbaantje als luizenmoeder kiest. Vaak moet ze haar keuze verdedigen tegenover haar eigen moeder en in deeltijd of niet werkende vriendinnen. …

22
Share