Nieuwe babyfles laat automatisch melktemperatuur zien


thermische babyflesMoeders hebben gevoel voor baby’s, maar mannen hebben er ook verstand van. Dit bewijst een stel studenten van de Fontys Hogeschool uit Eindhoven. Zij ontwikkelden een revolutionaire babyfles met een thermische inktsticker die automatisch aangeeft wanneer de melk op temperatuur is.

Wat is het?
De thermische babyfles is een combinatie van een babyfles (250ml) en een thermische inkt sticker. Aan de hand van de thermische inkt sticker is te zien of de inhoud van de babyfles de juiste drinktemperatuur heeft voor een baby.

Hoe werkt het?
Door opwarming van de sticker door het kunststof van de fles heen zullen de vlakken met thermische inkt doorzichtig worden. De onderliggende tekst wordt nu zichtbaar en geeft een indicatie van de temperatuur. De sticker bestaat uit drie verschillende vlakken namelijk:

1. Bij een temperatuur tussen de 27 en 34 graden verdwijnt de blauwe inkt en zal het aangeven dat het ‘Koud’ is.
2. De Brabantse babyfles zal ‘Goed’ aangeven wanneer de temperatuur rond de 38 graden ligt.
3. Wanneer de inhoud van de fles minimaal 41 graden is dan zal het aangeven dat het ‘HEET !!’ is.

Hoe is XOX S.C. op dit concept gekomen?
Een van de ondernemers had ervaren dat het voeden van een baby zeer zorgvuldig gedaan moet worden. Vandaar dat het belangrijk is om ervoor te zorgen dat de temperatuur van de melk juist is. Baby’s zijn vaak het meest waardevolle onderdeel in het leven van de ouders. Hoe meer veiligheid er voor de baby gegarandeerd kan worden hoe beter. Vandaar dat wij opzoek gingen naar de oplossing. Een babyfles met een temperatuur indicator.

Hoe verliep de ontwikkeling?
Al snel kwam er naar voren dat een babyfles met een thermische inkt sticker uniek is. Door de 2 onderdelen met elkaar samen te voegen kregen wij ons innovatief product. De ontwikkelingen van de thermische sticker was het zwaarste. Na verschillende gesprekken kwam naar voren dat het hightech bedrijf in Groningen het beste bedrijf was om een samenwerking aan te gaan. Door die hechte samenwerking kunnen wij uiteindelijke de kwaliteit leveren die nodig is.

Wie of wat is XOX S.C.?
XOX S.C. is een Student Company dat bestaat uit vijf studenten. Op Fontys Hogeschool Eindhoven volgen ze de minor Ondernemerschap. Voor deze minor moeten studenten een innovatief product moeten ontwikkelen en dit product op de kaart zetten.

Meer info
Voor meer informatie over het flesje en de verkoop hiervan klik hier. Via deze Facebook-actie kun je meedingen naar een gratis flesje te winnen!

Vorige Enquête: wat is het belang van vaderschap in jouw leven?
Volgende Ideale achterbankmuziek voor de vakantierit

Ook interessant

boyscamp-307x311Een zoon geeft een oergevoel, een Abraham-Isaak besef, de geruststellende zekerheid dat de fakkel straks kan worden overgedragen. Een jaar en twee maanden is mijn zoon IJsbrand nu.

31
Share

‘Hoi papa, jammer dat je in de hemel ligt. Ik vind het niet zo leuk dat je dood was gegaan.’ Hoe gaat een kind om met het verlies van vader of moeder? Op die vraag geeft het net verschenen boekje Mijn vader is een engel raak antwoord. Het (fraai vorm gegeven) boekje gunt je een …

33
Share

Je echte vader vinden en daar ook nog eens een berg geld mee verdienen? Ja, dat kan. Hoe? Dat laat Veronica vanavond zien als het Amerikaanse programma Who’s Your Daddy? op de Nederlandse buis debuteert. Het format is een commerciële combinatie tussen het aloude Wie van de Drie en Spoorloos. In ‘Who’s Your Daddy?’ moet een vrouw raden wie haar echte biologische vader is. Puike reality-tv of een nieuw hoogtepunt in de reeks tv-dieptepunten?

 

22
Share

Kruiswerk Mark en Maas, de thuiszorg organisatie van het stadsgewest Breda, start in maart 2006 met een maandelijkse workshop voor aanstaande en jonge vaders. De workshop wordt gegeven in samenwerking met IkVader.nl. Het is voor het eerst dat Thuiszorg zich op deze manier tot vaders richt.

20
Share

De misvatting dat vaders niets te vertellen hebben als het om gezinsuitgaven gaat, lijkt eindelijk uit de wereld. Althans, in de VS. Voor het derde jaar op een rij kwamen deze week bloggers en bedrijven in New Orleans bij elkaar om gezamenlijk de commerciële mogelijkheden van de ‘doelgroep vaders’ te onderzoeken. Redacteuren van toonaangevende sites …

10
Share

De wereldberoemde econoom Richard Freeman heeft eindelijk de oplossing gevonden. Niet de inflatie aanpakken, de rente verlagen of de euro devalueren. Nee, gewoon lekker de koffer induiken. In een interview met de Vlaamse zakensite Trends.be houdt Freeman een vurig pleidooi voor sex als medicijn tegen alle economische onheil.

283
Share