‘Carrière-vrouwen zijn slechte moeders’


Pesterig stuntje van een Engels bedrijf dat reclameborden exploiteert. Om te laten zien hoe effectief buitenreclame kan zijn, liet de firma bussen rondrijden met de kreet ‘Career women make bad mothers‘. Gevolg? Woedende carrière-moeders, uiteraard. Het bedrijf, de OOA, riep nog schaapachtig dat ze louter een discussie had willen uitlokken, maar dat mocht niet baten. De reclame is verwijderd, stuntje geslaagd. Ze broeden nu op nieuwe teksten, waaronder ‘Opvoeding werkt niet.’

Vorige Vespa voor het hele gezin
Volgende 'Retro meubels beletten zwangerschap'

Ook interessant

vaccineren gezonde kinderen

Heb jij een gezond kind van tussen de vijf en de twaalf? Dan valt er dezer dagen een uitnodiging voor een coronavaccin in de bus. Volgens de Gezondheidsraad is de kans op gezondheidswinst hoger dan de kans op bijwerkingen. Als ouder mag je beslissen over het wel of niet laten vaccineren van je kinderen. Hoe …

Share

Minister De Geus van Sociale Zaken moet snel zorgen voor betaald zwangerschapsverlof voor vrouwen die zelfstandig werken. Sinds in 2004 de Wet Arbeidsongeschiktheidverzekering Zelfstandigen (WAZ) is afgeschaft, moeten zwangere freelancers en ondernemers hun verlof zelf betalen, in tegenstelling tot vrouwen in loondienst. Volgens een advies van deCommissie Gelijke Behandeling is dit niet terecht en zelfs discriminerend. Je kunt het advies hier downloaden (pdf).

Share

Vaders van Nederland opgelet! Uit recent onderzoek blijkt: Wie zijn kind optimaal tegen hart- en vaatziektes wil beschermen, zal toch ervoor moeten zorgen dat zijn kleine minstens anderhalf uur per dag beweegt. Dat is een half uur per dag meer dan de internationale norm voorschrijft.

Share

We worden geacht een gat in de lucht te springen, de camera te grijpen en ons kroost te fotograferen. Maar, niet elke vader is even blij met een baby. Dat moeders aan postnatale depressie kunnen lijden, is bekend. De Amerikaanse schrijver Michael Lewis vond het hoog tijd dat er ook aandacht komt voor babyblues bij …

Share

‘Mannen de hemel in prijzen is niet echt onze stijl,’ noteert feministisch maandblad Opzij, enigszins ten overvloede. Toch zet het blad in haar recente nummer een aantal ‘voorbeeldmannen’ op een rij. Geen man die zichzelf zonder schaterlach als ‘voorbeeldman’ zou durven afficheren, maar afijn. Het is een aardigheidje van de dames om minister Plasterk te …

Share

Voorspelling: binnen nu en één jaar behoort het woord netflixen tot het standaardidioom van jongeren < zestien jaar. Twee jaar later is netflixen gemeengoed bij alle leeftijden (juist óók bij 65+) en tegen 2017, als alle publieke omroepen zijn verslagen, verslaat netflixen het onuitsprekelijke Googlen als het meest gebruikte, internetgerelateerde werkwoord. Facebook Twitter LinkedIn Print Email WhatsApp

Share