Nieuwe babyfles laat automatisch melktemperatuur zien


thermische babyflesMoeders hebben gevoel voor baby’s, maar mannen hebben er ook verstand van. Dit bewijst een stel studenten van de Fontys Hogeschool uit Eindhoven. Zij ontwikkelden een revolutionaire babyfles met een thermische inktsticker die automatisch aangeeft wanneer de melk op temperatuur is.

Wat is het?
De thermische babyfles is een combinatie van een babyfles (250ml) en een thermische inkt sticker. Aan de hand van de thermische inkt sticker is te zien of de inhoud van de babyfles de juiste drinktemperatuur heeft voor een baby.

Hoe werkt het?
Door opwarming van de sticker door het kunststof van de fles heen zullen de vlakken met thermische inkt doorzichtig worden. De onderliggende tekst wordt nu zichtbaar en geeft een indicatie van de temperatuur. De sticker bestaat uit drie verschillende vlakken namelijk:

1. Bij een temperatuur tussen de 27 en 34 graden verdwijnt de blauwe inkt en zal het aangeven dat het ‘Koud’ is.
2. De Brabantse babyfles zal ‘Goed’ aangeven wanneer de temperatuur rond de 38 graden ligt.
3. Wanneer de inhoud van de fles minimaal 41 graden is dan zal het aangeven dat het ‘HEET !!’ is.

Hoe is XOX S.C. op dit concept gekomen?
Een van de ondernemers had ervaren dat het voeden van een baby zeer zorgvuldig gedaan moet worden. Vandaar dat het belangrijk is om ervoor te zorgen dat de temperatuur van de melk juist is. Baby’s zijn vaak het meest waardevolle onderdeel in het leven van de ouders. Hoe meer veiligheid er voor de baby gegarandeerd kan worden hoe beter. Vandaar dat wij opzoek gingen naar de oplossing. Een babyfles met een temperatuur indicator.

Hoe verliep de ontwikkeling?
Al snel kwam er naar voren dat een babyfles met een thermische inkt sticker uniek is. Door de 2 onderdelen met elkaar samen te voegen kregen wij ons innovatief product. De ontwikkelingen van de thermische sticker was het zwaarste. Na verschillende gesprekken kwam naar voren dat het hightech bedrijf in Groningen het beste bedrijf was om een samenwerking aan te gaan. Door die hechte samenwerking kunnen wij uiteindelijke de kwaliteit leveren die nodig is.

Wie of wat is XOX S.C.?
XOX S.C. is een Student Company dat bestaat uit vijf studenten. Op Fontys Hogeschool Eindhoven volgen ze de minor Ondernemerschap. Voor deze minor moeten studenten een innovatief product moeten ontwikkelen en dit product op de kaart zetten.

Meer info
Voor meer informatie over het flesje en de verkoop hiervan klik hier. Via deze Facebook-actie kun je meedingen naar een gratis flesje te winnen!

Vorige Enquête: wat is het belang van vaderschap in jouw leven?
Volgende Ideale achterbankmuziek voor de vakantierit

Ook interessant

Vaders van Nederland opgelet! Uit recent onderzoek blijkt: Wie zijn kind optimaal tegen hart- en vaatziektes wil beschermen, zal toch ervoor moeten zorgen dat zijn kleine minstens anderhalf uur per dag beweegt. Dat is een half uur per dag meer dan de internationale norm voorschrijft.

Share

Wat zijn de nieuwste feiten over alcoholgebruik tijdens de zwangerschap? Af en toe een glaasje kan geen kwaad, dachten we tot voor kort. Maar de profeten van de Gezondheidsraad denken daar tegenwoordig heel anders over.

Share

Tot een jaar of zeven, acht leren kinderen moeiteloos een andere taal. Bizar eigenlijk dat kinderen pas rond hun tiende of elfde jaar voor het eerst Engels of Duits voor hun kiezen krijgen. Dat vinden ze in Rotterdam ook. Vandaar dat ze een speciaal project hebben gelanceerd om kinderen al op kleuterleeftijd Engels te leren. Twintig jaar geleden werd Engels op de basisschool verplicht gesteld. In de praktijk betekent dit dat kinderen in groep 7 een uurtje in de week snuffelen aan de do’s & don’ts van het Engels. Maar als je ze vraagt ‘How do you do?’ kijken ze je met glazige ogen aan.

Share

Een net gescheiden moeder ligt overhoop met haar ex. Haar vader, die vroeger aan de drank zat, heeft ze al jaren geleden afgeschreven. Dan ontvangt ze het bericht dat hij op sterven ligt. Gaat ze hem toch op zoeken? Dit zijn de ingrediënten voor het fraaie filmpje ‘Father’s Day’ dat onlangs is uitgebracht door de …

Share

Oké, het is geen gezinsáuto, maar dit vehikel van Vespa moet de gemiddelde vader toch kietelen. Met zijn allen op de scooter, wie bedenkt dat? Het antwoord is: Vespa in Zuid-Afrika. Het bedrijf bedacht deze ‘Four Seater Stretch Scooter’ helaas alleen als marketing tool. Maar volgens het enthousiaste Vespa is het een ‘gezinsauto op twee …

Share

Wie is er gek op de geur van een verse luier? Niemand toch? Fout: moeders zijn er dol op maar vaders walgen er letterlijk van. Althans, zo wil dit filmpje van het Amerikaanse tv-station ABC ons doen geloven. Ze pakten een oude camera, zetten een stel acteurs bij elkaar en fabriceerden een aflevering van funniest …

Share