PaPakket voor aanstaande vaders


logo paroolNiet alleen moeders hebben het zwaar na de bevalling, ook vaders schijnen na de geboorte van een kind door een moeilijke periode te moeten. Vandaar dat ook zij recht hebben op een ‘felicitatiepakket’, zoals tot nu toe altijd voor moeders was gereserveerd, meent internetondernemer Henk Hanssen.

Kraamtijd is ook zenuwslopend voor vaders
Terwijl het uiteraard zo is dat moeders het échte werk verrichten, is de kraamtijd ook voor vaders een zenuwslopende tijd, is de mening van Hanssen, die de uitgever is achter de internetsite IkVader.nl. Hij is bovendien een man die onlangs zelf vader is geworden.

Tientallen beschuitjes smeren
Tot op heden moesten vaders het altijd doen met niet meer dan een simpele handdruk en een schouderklopje, terwijl juist zij het volgens de ondernemer in deze tijd erg druk hebben: de eerste keer een fles geven, luiers omdoen, tientallen beschuitjes smeren en uitserveren én dat allemaal met een glimlach om de mond.

PaPakket
Je zou van minder al doordraaien, aldus Hanssen, en dus heeft hij nu het PaPakket op de markt gebracht waarin de heren artikelen vinden waarmee ze die zware last ietwat kunnen verlichten. Zo is daar een speciale ‘vliegtuiglepel die elk babymondje openkrijgt’, een nachtlampje voor op de babykamer en een T-shirt met de opdruk ‘Trotse Vader.’

Blije doos voor vaders
Een hotelcheque geeft de vader de gelegenheid indruk te maken op de moeder van het kind en om zelf te herstellen van de zware tijden is er een ‘verzorgingsproduct’. De ‘blijde doos’ voor vaders – de kosten komen op 19.95 euro exclusief de bezorgkosten – het feestpakket is te bestellen via het internet – bevat bovendien een boekje met adviezen over babyvoeding, met daarin praktische tips voor het geven van de fles.

Bluf ABC
Daarnaast geeft het de nieuwbakken vader een ‘bluf-abc’ dat hem in ‘drie minuten tijd’ voorziet van een stel ‘indrukwekkende oneliners’ waarmee hij zonder problemen met vrouwen kan meepraten over bijvoorbeeld borstvoeding.

PaPakket is populair
De doos zou inmiddels aardig populair zijn: in de voorverkoop werden er reeds 253 stuks besteld. Vandaag wordt het eerste felicitatiepakket voor vaders bezorgd.

Gepubliceerd in Het Parool.

Vorige Een PaPakket voor kersverse vaders
Volgende Rosa reikt eerste PaPakket uit

Ook interessant

De borsten van je vrouw worden vollen en ronder. Maar, mag je er nog wel aankomen? “Borsten- of billenman?”, werd aan Ruud Gullit gevraagd tijdens zijn eerste redactievergadering voor de personality glossy die een paar jaar geleden zijn naam mee kreeg. “Billen, definitely billen”, was zijn snelle antwoord. Facebook Twitter LinkedIn Print Email WhatsApp

Share

Mocht je vrouw na haar bevalling zijn uitgedijd tot een onappetijtelijke couch potatoe, neem dan eens een kijkje op de site van de Yummy Mummy Club. Want, zo vindt dit moederclubje, de tijd dat kinderen baren een excuus is voor tien kilo overgewicht, is passé. Mamma’s moeten sexy zijn en worden. ‘We want to feel hot,’ zo luidt de strijdkreet van de jammie mamma’s. Een streven waar dat wij van harte onderschrijven.

Share

Logo Haagsche CourantEen fles whisky en een waterpomptang. De attributen die hij op Vaderdag krijgt, zijn sinds jaar en dag dezelfde. In de commercie is het beeld van de vader ook weinig vernieuwend. Pa wordt neergezet als een grote sukkel. Maar is dat wel terecht? Jonge vaders vinden het tijd worden voor een nieuw vaderimago.

Share

Wanneer zag jij die blauwe streepjes van de zwangerschapstest voor het eerst? Vermoedelijk pas nadat je vrouw deze al had gezien. Facebook Twitter LinkedIn Print Email WhatsApp

Share

Op papier heeft een Nederlandse vader niet veel te vertellen. Doorgaans maken dappere mannen verkleed als Batman en Robin zich boos om de juridische ongelijkheid maar, dit keer klimmen geëmancipeerde vrouwen op de bres.  Een drievrouwschap, bestaande uit Mariele Mijnlieff en Irene Zwaan, beiden verbonden aan emancipatie adviesbureau Enova, en studente Pegagogiek Jorike Olde Loohuis, …

Share

De Toyota Verso is verkozen tot ‘Gezinsauto van het Jaar 2010’. Van de drie genomineerde finalisten won de Verso met 68 procent een fikse meerderheid van de stemmen van het Nederlandse publiek. Hij laat de Renault Grand Scénic (23 procent) en de Volkswagen Golf (9 procent) ver achter zich. Facebook Twitter LinkedIn Print Email WhatsApp

Share