Vadertop over bloggers en business: Dad 2.0



De misvatting dat vaders niets te vertellen hebben als het om gezinsuitgaven gaat, lijkt eindelijk uit de wereld. Althans, in de VS. Voor het derde jaar op een rij kwamen deze week bloggers en bedrijven in New Orleans bij elkaar om gezamenlijk de commerciële mogelijkheden van de ‘doelgroep vaders’ te onderzoeken. Redacteuren van toonaangevende sites als DadLabs en Life of Dad gingen de conversatie aan met marketeers van Dove Men + Care, Honda en Kraft. Meer weten, check deze video.

Vorige Conservator schat 'vondsten' kinderen op waarde
Volgende Sammetje kijken?

Ook interessant

Vandaag hebben leden van de mensenrechtenorganisatie voor gelijkwaardig ouderschap, Fathers 4 Justice (F4J), bij een zogenaamde "ontsmettingsactie" de Rechtbank Haarlem aan de Jansstraat 46 te Haarlem bestormd. De ontsmettingsactie is gericht tegen de stank in het Nederlandse familierecht.

Share

"Wanneer wordt het beter weer?" vraag ik aan mijn zwager. Hij kijkt me aan alsof hij ijs ziet branden. Bruinverbrand, net terug van een week varen in Friesland. "Oh, het blijft de hele week nog fan-tas-tisch!" antwoordt hij opgeruimd. Beter weer – ik geloof niet dat ik deze term in Nederland ooit heb gebruikt in de zin van wanneer de temperatuur weer gaat dalen.

Share

turksevaderJonge vaders van Chinese, Creools-Surinaamse en Marokaanse origine voeden hun kinderen meer volgens de Westerse stijl.Waar hun eigen vaders nog vaak de traditie van het land van herkomst volgden, nemen de jonge vaders elementen uit de westerse opvoedstijl over. Dit en meer blijkt uit een onderzoek van het Verwey Jonker Instituut dat eind vorige week uit kwam. 

Share

Mocht jij als kind geen contact meer hebben met je opa of oma? Journaliste Cornelie schrijft een boek over de contacten tussen grootouders en kleinkinderen. Ze is op zoek naar vaders die als kind moesten toezien hoe opa en oma plotseling taboe werden verklaard. Om wat voor reden dan ook: familieruzie, echtscheiding of andere problemen. …

Share

Pesterig stuntje van een Engels bedrijf dat reclameborden exploiteert. Om te laten zien hoe effectief buitenreclame kan zijn, liet de firma bussen rondrijden met de kreet ‘Career women make bad mothers‘. Gevolg? Woedende carrière-moeders, uiteraard. Het bedrijf, de OOA, riep nog schaapachtig dat ze louter een discussie had willen uitlokken, maar dat mocht niet baten. De reclame …

Share

In deze voor Opel wel zeer roerige tijden presenteert de firma uit het Duitse Rüsselsheim de Insignia, meteen verkozen tot Auto van het Jaar 2009. Geïnteresseerd als wij zijn in zoveel mogelijk bagageruimte, figureert de stationwagon van de Insignia in de Gezinsautotest van deze maand.

Share