Waar is Achmea mee bezig?


achmea campagneVerzekeraar Achmea profileert zich graag als een eigentijdse onderneming. Maar, met haar nieuwe campagne Waar zijn we mee bezig? slaat de verzekeraar uit Zeist toch de plank mis. Want, hoe eigentijds is het om nog steeds te pretenderen dat vaders hun loopbaan belangrijker vinden dan hun kinderen?

Sukkels
Toegegeven, lange tijd was het in de reclame bon ton om vaders voor goedmoedige, uitsluitend in hun werk geïnteresseerde sukkels uit te maken, maar deze tak van ‘father bashing’ is zo langzamerhand uit de mode aan het raken. Ga maar na: in de Tweede Kamer wordt gepleit voor uitbreiding van het vaderverlof, gezinsminister Rouvoet heeft steeds de mond vol over de betrokkenheid van vaders en Pricewaterhousecoopers en de gemeente Nijmegen voerden onlangs een vaderverlof in.

achmea campagneTijdgeest
Geheel indruisend tegen deze tijdgeest liet Achmea het land volhangen met posters waarop het display van een mobiele telefoon is te zien met de tekst ‘slaap kindje slaap x papa.’ Met andere woorden: papa moet overwerken en sms’t nog even welterusten naar zijn kleine koter. Kortom, waar is Achmea mee bezig? Tja, Zeisters verzekeraars, volgende keer maar een bureau inhuren dat de actualiteit beter aanvoelt, zouden we zeggen.

Vorige Wat wil De Man?
Volgende Betere sex met de afwasborstel

Ook interessant

Internetondernemer Sander Reijn, voorheen mede-oprichter en aandeelhouder van veilingsite qoop.nl en internetbureau Websight, is per direct partner geworden in IkVader Media. Reijn zal de sales- en marketingactiviteiten op zich nemen. De Hilversumse mediaondernemer George Freriks is aangetrokken als adviseur. Facebook Twitter LinkedIn Print Email WhatsApp

Share

Huisraad aan de kant, serviesgoed achter slot en grendel. Ja, de Vikingen komen er aan! Plechtige IkVader-voorspelling: de dominantie van Cars wordt eindelijk doorbroken en nog deze zomer zwaaien al onze jongens (en meiden) met ballonnen in de vorm van knotsen waarmee ze achter denkbeeldige draken aanjagen. Hoe ik dat zo zeker weet? Facebook Twitter …

Share

logo vroeg op stap.nlNog weleens wezen stappen onlangs? Wie vijftien jaar geleden naar de disco ging, kon rond half elf ‘s avonds de spijkers uit de vloer dansen in een afgeladen tent. Wie zich tegenwoordig om half elf ‘s avonds meldt, staat voor een gesloten deur – of kan een praatje maken met een schoonmaker. De Nederlandse jeugd hanteert tegenwoordig het Spaanse stapritme: rond één uur ‘s nachts begint het enigszins gezellig te worden. Hannie Gorter en Myriam Loonen, twee Friese moeders, komen tegen de nachtbrakerij in het geweer. Zij heben de actie-site vroegopstap.nl opgericht en met als doel de horeca te bewegen voortaan om twee uur ‘s nachts de deuren te sluiten. De petitie is al door bijna 50.000 mensen ondertekend.

 

Share

Leg neer die game console of mobiele telefoon en lees! Juist ja. Maar wat dan? Op woensdag 16 april spreken kinderen zelf het verlossende woord over de boeken die zij het best vinden. Op deze ‘Dag van de Jonge Jury’, die plaats vindt in de Rotterdamse Doelen, wordt de Prijs van de Jonge Jury uitgereikt …

Share

Op papier heeft een Nederlandse vader niet veel te vertellen. Doorgaans maken dappere mannen verkleed als Batman en Robin zich boos om de juridische ongelijkheid maar, dit keer klimmen geëmancipeerde vrouwen op de bres.  Een drievrouwschap, bestaande uit Mariele Mijnlieff en Irene Zwaan, beiden verbonden aan emancipatie adviesbureau Enova, en studente Pegagogiek Jorike Olde Loohuis, …

Share

Kraampost is leuk. Vanochtend nog, ik hol met een juichkreet naar de voordeur en gris de kaarten uit handen van de postbode. Tussen het rompertje dat mijn tante Marga stuurde, zat echter ook een dompertje. Een blauwe envelop.

Share