Zie je dit weleens gebeuren?


Eerlijk gezegd domineert Sinterklaas alle activiteiten hier, dus we hadden even niet in de gaten dat vandaag De Dag van de Rechten van het Kind was aangebroken. Een serieuze zaak, niettemin. De Dag staat vandaag in het teken van kindermishandeling. Wat blijkt? Tachtig procent van de Nederlandse bevolking stapt niet naar een officiële instantie bij een vermoeden van kindermishandeling. Daarom heeft no-kidding, een netwerk tegen kindermishandeling, dit pakkende filmpje gemaakt.

Vorige Wereldprimeur: Obama vader T-shirts!
Volgende Ja, websurfen is goed voor kinderen!

Ook interessant

Op zoek naar de grenzen van de stad

test_opelantara1_opening

Hoewel SUV’s steeds meer worden geclassificeerd als ‘aso-bakken’ (deels zeer onterecht), stijgt de populariteit van de ‘softe’ terreinauto nog immer. Is zo’n hoog op de wielen staand bakbeest ook geschikt als gezinsauto? Arjan Velthoven test de Opel Antara 2.0 CDTi. “Moet ik je een kontje geven of klim je er zelf in?”

66
Share

Geen tv, maar bijna realiteit. Wat jaren terug sciencefiction leek, kan in Engeland binnen twee jaar werkelijkheid zijn. Een immens computersysteem dat waakt over de opvoeding van álle (ruim 12 miljoen) Engelse kinderen.

14
Share

Ongeloof, boosheid, koortsachtig overleg met de kinderopvang, de sportclub, de oppasmoeders: de afgelopen dagen was menige ouder van kinderen op de Elckerlycschool in Hilversum druk in de weer om in allerijl de weekschema’s aan te passen. Reden? De directie had per officiële brief medegedeeld dat vrijdag voortaan een vrije dag zou zijn waarop de ouders …

130
Share

Sommige auto’s horen nergens bij. Kijk nou naar de nieuwe Toyota Urban Cruiser. Is het een SUV? Nee, niet echt. Klein stadsautootje dan? Nee, ook niet. Een gezinsauto misschien? Ha, now we’re talking. Stap maar in, rij maar mee: de Toyota Urban Cruiser is het onderwerp van de gezinsautotest van deze maand.

176
Share

Pesterig stuntje van een Engels bedrijf dat reclameborden exploiteert. Om te laten zien hoe effectief buitenreclame kan zijn, liet de firma bussen rondrijden met de kreet ‘Career women make bad mothers‘. Gevolg? Woedende carrière-moeders, uiteraard. Het bedrijf, de OOA, riep nog schaapachtig dat ze louter een discussie had willen uitlokken, maar dat mocht niet baten. De reclame …

18
Share

>Meedoen is belangrijk dan winnen, zou je tegen je kinderen kunnen zeggen nadat je de oranje vlaggen weer hebt opgeborgen. Of zeg je liever: ‘Voetbal is pas totaal als je wint’, zoals gisteren op een spandoek te lezen was. Wat is de opvoedkundige waarde van vier weken voetbal kijken?     Met bloed besmeurde shirts …

7
Share