Vaderschap inspireert tot kunst

man_kind_centrumIs er een rijkere inspiratiebron dan het vaderschap? Stel deze vraag aan kunstenaar Joep Zander en hij schudt hartgrondig van nee. Dit weekend geeft deze Deventer kunstenaar een interactieve presentatie van zijn werk. Lees meer

Huisje, boompje… beestje

Vroeger gruwde ik van het adagium ‘Huisje, boompje, beestje.’ Dat huisje geloofde ik nog wel, je moet immers een dak boven je hoofd hebben, maar dat boompje en dat beestje stonden synoniem voor burgermansgeluk waar ik ver van wilde blijven. Op al teveel interesse in boompjes val ik nog altijd niet betrappen maar, sinds kort ben ik in ons gezin de grootste verdediger van de aanwezigheid van een heus beest. Lees meer

Een man als verloskundige – kan dat?

Tien en een half jaar ben ik nu verloskundige. Inderdaad één van de weinige mannelijke verloskundigen (slechts 2 procent van alle verloskundigen is man wat neerkomt op 40 collega’s). Een mooi moment om even terug te kijken. Lees meer

Nieuw: de ergonomisch doordachte kinderwagen

Natuurlijk is het van grootste belang dat je kind lekker ontspannen in de kinderwagen zit of ligt. Maar, is de kinderwagen voor jou ook gemakkelijk te hanteren? Ontwerpers van kinderwagens zoeken naar de optimale balans tussen comfort voor kind én ouder. De Nederlandse fabrikant Joolz geeft ergonomie zelfs een centrale plaats in hun designfilosofie. ‘Dutch Ergonomicz’ , noemen ze dat. Lees meer

IkVader route op Negenmaandenbeurs

Op 17 februari, volgende week woensdag, zwaaien de deuren van de Negenmaandenbeurs weer open. Om te voorkomen dat jij tijdens dit grootse evenement voor (aanstaande) ouders louter als pakezel wordt gebruikt, hebben wij een speciale speurtocht voor vaders uitgestippeld. De IkVader Route voert je langs 13 verschillende stands waar je telkens een vraag moet beantwoorden over de financiële aspecten van de opvoeding. Een echt mannenonderwerp, immers. Voor de intelligente heren (en dames) die de juiste antwoorden scoren, ligt er interessant prijzenpakket klaar! Lees meer

‘Carrière-vrouwen zijn slechte moeders’

Pesterig stuntje van een Engels bedrijf dat reclameborden exploiteert. Om te laten zien hoe effectief buitenreclame kan zijn, liet de firma bussen rondrijden met de kreet ‘Career women make bad mothers‘. Gevolg? Woedende carrière-moeders, uiteraard. Het bedrijf, de OOA, riep nog schaapachtig dat ze louter een discussie had willen uitlokken, maar dat mocht niet baten. De reclame is verwijderd, stuntje geslaagd. Ze broeden nu op nieuwe teksten, waaronder ‘Opvoeding werkt niet.’